Rozhovory

Zakladatelka Ženy, s.r.o.:Začínající podnikatelky sráží jejich okolí

Renata Lichtenegerová

Začínající podnikatelky sráží jejich okolí

Svou první společnost ConPro založila Eva Čejková v 21 letech, druhou s názvem Ženy s.r.o v roce 2012, když byla na mateřské. Pomáhá také začínajícím podnikatelkám s rozjezdem jejich vlastních firem. V rozhovoru pro Živnostenské listy hovořila mimo jiné o tom, proč Češky stále bojují s nízkým sebevědomím.

Ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) jste stála u zrodu projektu Podnikavá žena. Jak konkrétně pomáhá začínajícím podnikatelkám?

Spojujeme akční a podnikavé ženy ze všech oblastí, nabízíme pomoc a prostor pro sdílení zkušeností, názorů i rad odborníků. V rámci celé republiky hledáme skutečné podnikatelské příběhy žen, které už mají své začátky za sebou a chtějí své zkušenosti sdílet s ostatními. Zároveň hledáme ty, které stojí na úplném začátku a uvítají rady, praktické tipy a návody. AMSP ČR v rámci tohoto projektu poskytuje zájemkyním zdarma pravidelné informace ohledně legislativy, daní, dotačních programů, trendů a novinek v oblasti vzdělávání

S rozjezdem kolika firem už tento projekt pomohl?

Ze začátku se registrovaly desítky, dnes i stovky žen měsíčně. Celkem už máme v databázi 10 tisíc podnikavých žen. Už aktivních podnikatelek je z toho tak polovina. Ostatní jsou na začátku, chtějí začít a potřebují inspiraci a pomoc. Dlouhá léta působím jako mentorka právě pro začínající podnikatelky a vidím, jak moc je zajímá právě ta reálná zkušenost. Jak udělat první krok, jak se zbavit strachu, kde získat motivaci. A to je to, co se snažíme ženám předat.

Jakým hlavním překážkám tedy podle vás začínající podnikatelky čelí?

Bojují s nízkým sebevědomím. Bojí se udělat ten první krok, protože z velké části nemají podporu okolí, kterému se často podaří je přesvědčit, že je to příliš riskantní. Opakovaně je to tedy strach, negativní vliv a absolutní nepodpora nejbližšího okolí a samozřejmě také finance. Ale myslím, že situace se postupně lepší. Za poslední tři roky přibylo v Česku přes 30 tisíc podnikatelek.

Jaké byly vaše vlastní začátky?

V 19 letech jsem přišla s živnostenským listem do Prahy. Byla jsem mladá, střelec, hodně věcí mi bylo jedno, nevěděla jsem, do čeho jdu. Táta ale vždycky podnikal, takže jsem měla doma velký vzor. V Praze jsem našla několik přátel, kteří mě také podpořili, když viděli, že jsem akční a podnikavá. Takže v 21 letech už jsem zakládala svou první firmu, marketingovou agenturu ConPro. Hned první zakázka byla větší a úspěšná, po ní následovalo pár prodělečných. A tak to ještě nějaký čas vypadalo. Pořád nahoru a dolu. Zkrátka škola života.

ConPro řídíte do dneška?

Činnosti pro ConPro jsem úplně pozastavila a věnuji se teď firmě Ženy s.r.o. ConPro je pořád moje firma, jsem 100% vlastník, ale nezvládla jsem osobně koordinovat obě firmy.

Společnost Ženy s.r.o. je také zaměřená na marketing?

Náš hlavní příjem je z testů. Klient nám poskytne své produkty a my oslovíme desítky tisíc žen, které se mohou účastnit jejich testování. Ty pak vkládají na internet recenze, píší blogy. Klient získává reálnou zkušenost spotřebitelek a zvýšené povědomí o značce. V podstatě se jedná o podnikání se ženskou šeptandou.

Ženami v byznysu se hlouběji zabýváme v aktuálním čísle Živnostenských listů. Jsou k dostání v každé dobré trafice.

Diskuze