Zprávy

Říkáme á, děláme bé. Opravdu nám tak záleží na tom, co dáváme do žaludku?

Kateřina Kotalová

Říkáme á, děláme bé. Opravdu nám tak záleží na tom, co dáváme do žaludku?

Podle posledního průzkumu mínění spotřebitelů až sedmdesáti sedmi procentům Čechů leží na srdci původ potravin, které vkládají do svých nákupních košíků. Přičemž prý preferují české produkty. Průzkum veřejnosti provedla společnost MasterCard. Kdyby ovšem ta samá společnost současně zveřejnila údaje přímo z platebních karet, zcela nepochybně by tím výsledek svého dotazníku popřela.

Češi totiž při nákupech dávají přednost obchodním řetězcům. Čtvrtina domácností nakupuje nejčastěji v diskontech (např. Lidl), necelá polovina pak vyráží na nákupy do hypermarketů, nejčastěji do Kauflandu. A byl to právě Lidl a Kaufland, kdo vloni zaznamenal nejvyšší tržby. V jejich sortimentu ale hraje prim dovozové zboží nejčastěji z Německa, Rakouska a Polska.

Přitom potraviny z Polska Češi v průzkumu označili za ty, které do svých úst vkládají nejméně rádi. V regálech je prý úmyslně nechává 37 % nakupujících. 19 % dotazovaných se domnívá, že se vyhýbá potravinám z Ukrajiny, 8 % nechce kupovat ruské zboží a pouhé pětině Čechů je naprosto jedno, odkud potraviny, které zaplatili, pochází. Domácím potravinám podle výsledků průzkumu dává přednost 36 procent spotřebitelů.Tady něco nehraje…

Made in Czech už je zase trendy

Čeští spotřebitelé totiž často ani netuší, že v domnění nákupu českého produktu kupují z části nebo celé dovozové. Zatím stačí, aby se dovozové maso zabalilo v českém závodě a rázem je z něj český výrobek. (To se má od poloviny letošního roku změnit.)

A pak, kupovat české potraviny je zase trendy. A přiznávat, že víc než česká vlaječka na výrobku nás zajímá vykřičník a kouzelné slůvko „Akce“, se nám zrovna dvakrát nechce…

Diskuze