Názory

Řídíme stát jako firmu. Nejsou "krabičky" na mýto a nikdo za nic nemůže.

Jiří Vítek

Řídíme stát jako firmu. Nejsou "krabičky" na mýto a nikdo za nic nemůže.

Aby někdo neobjednal slepici, která mu bude snášet zlatá vejce, to se může stát ve státní instituci. V soukromé sféře by asi lajdák nestihl vytáhnout svačinu z ledničky a byl by z firmy venku. Takhle se řídí stát jako firma? Zatím v tomhle státě není problém jen s jediným, a to s bu*erováním lidí.

Opencard nefunguje, přesto stojí víc než provoz softwaru Temelína, ale krabičky na mýto nejsou a registr vozidel funguje jak kdy. V soukromém sektoru jsou společnosti, kde výpadek technologií delší než hodinový většinou znamená výměnu managementu.

Ministerstvo dopravy přiznalo, že státu mohou dojít zásoby palubních jednotek, kterými se vybírá mýto. Jen nikdo nenašel viníka, tedy nic nového pod sluncem. V systému pro výběr mýtného je zaregistrováno 792 690 aktivních palubních jednotek. Administrativu, včetně sledování krabiček a jeho počtu má na starosti Ředitelství silnic a dálnic, to také informovalo o nedostatku už v srpnu. Výsledek? Ministerstvo dopravy to na vládu dalo v jednacím řízení bez uveřejnění, ale až po dvou měsících. Takže problém je na ministerstvu dopravy.

Nedostatek palubních jednotek přitom může přinést i jiné problémy. Nejenže by nemohl stát vybírat mýto z kamionů, na které by jednotky nezbyly. Někteří "vyčůraní" dopravci by totiž mohli oželet vratnou kauci 1 550 korun, kterou za jednotku platí, a oznámit, že ji ztratili nebo zničili, a nemohli tedy dostat novou, protože nejsou na skladě a ušetřit tak mnohem více než zmíněných 1550 Kč.

Vyřeší to BigBrother

Řešení je pro náš šmírovací stát přece jednoduchý, do každého kamionu, kde bude chybět krabička, nasadit státního úředníka, průjezd bránou zaznačí do předem připraveného bločku čárkou, na konci směny čárky spočítá a oproti zaplacenému mýtnému nechá řidiče vystoupit.


Diskuze