Rozhovory

Znějí orientálně, vymyslel je Čech a na dračku jdou po celém světě. Dřevěné vodní dýmky si rychle vybojovaly místo na slunci

Renata Lichtenegerová

Znějí orientálně, vymyslel je Čech a na dračku jdou po celém světě. Dřevěné vodní dýmky si rychle vybojovaly místo na slunci

Majitel společnosti insahAR.com, JAN RUMLER, využil mezery na trhu, a to hned celosvětovém. Jeho luxusní „vodnice“ už zaujaly i designové nadšence v USA. Jsou vyrobené ze dřeva, což byla věc ještě před dvěma lety nevídaná.

Jak se stane, že člověk v dnešní době vymyslí světovou raritu?

Byl to vlastně nápad mého bratra. Přišel za mnou a říká, pojď, budeme vyrábět vodní dýmky ze dřeva. Lákavá pro nás pak byla právě ta skutečnost, že takové věci nikdo na světě nedělá. Zkusili jsme vyrobit první sérii, dali do toho dost peněz a říkali si, že ty dýmky případně prodáme známým za výrobní náklady. Na to ale nedošlo. Rozeslali jsme pár vzorků a do měsíce jsme vyráběli druhou sérii.

Z jakého dřeva dýmky vyrábíte?

Při výběru dřeva jsme vsadili na kvalitní listnaté dřeviny, které jsou v Česku tradičně používány. Jde o Jasan, Javor a Olši.

Popište prosím, jak dýmky vnikají.

Jedná se především o ruční práci, hlavně co se dřeva týče. Tuto část výroby nelze nahradit stroji. Také hliněné kotlíky vyrábíme ručně, což už dnes skoro nikdo nedělá. Po výrobě dřevěné vázy a dalších dílů celý výrobek zkompletujeme, zabalíme do dřevité vlny nebo bublinkové fólie, přibalíme nějakou drobnost navíc a posíláme zákazníkovi.

Ještě něčím kromě materiálu jsou vaše vodnice specifické?

Navíc nabízíme službu gravírování vlastního motivu na dřevěnou vázu dýmky. V praxi to vypadá tak, že nám klient zašle černobílý obrázek nebo text, který chce na dýmce mít, a my se postaráme o zbytek. Nestojí to ani korunu navíc. Nám to pomáhá s prodejem, protože jsou z toho žádané dárky k narozeninám.

Kolik klient za dýmku zaplatí?

Naše dýmky nepatří k nejlevnějším, ale nejsou ani cenově nedostupné. Základní model pořídíte za 3 390 korun včetně DPH, ale můžete si vybrat i model, který stojí dvakrát tolik.

Prodáváte především prostřednictvím internetového obchodu?

Dýmky dodáváme do maloobchodní sítě i velkoobchodním dodavatelům. Bohužel Česká republika tvoří jen něco kolem 5 až 7 % našeho obratu. E-shop je pro nás velmi důležitým prodejním kanálem, přes který jdou dýmky objednat z celého světa. Návštěvnost na našich stránkách zajišťují účty na sociálních sítích. Bez sociálních sítí by to dnes ani nešlo.

Vaše výrobky budou asi zajímat poměrně úzkou cílovou skupinu. Kdo jsou vaši klienti?

Jsou to lidé, kteří mají rádi design, dřevo a rádi kouří vodní dýmky. Vyrábíme dýmky ze zmíněných tří základních odstínů dřeva a každý se hodí do jiného interiéru. Nejde o nevzhledné předměty, které poté, co dokouříte, odnesete někam do komory. Lidé si naše dýmky naopak vystavují. Mnozí ani nejsou vášnivými kuřáky, pouze mají rádi zajímavý design.

Popište prosím váš nejnovější úspěch na americkém portálu Touch of Modern.

Jedná se o projekt, který má ve Spojených státech velký záběr. V podstatě je to něco jako slevový portál pro luxusní designové značky, které by nikde jinde slevu nedaly, protože to za prvé nemají zapotřebí, za druhé by jim to kazilo jméno. Ale tady se jedná o uzavřenou komunitu lidí závislých na designových produktech. Lidé z portálu Touch of Modern nás sami oslovili s nabídkou spolupráce, což není obvyklé a je to pro nás velká čest. Po třech měsících vzájemné komunikace a nastavení všech podmínek jsme spustili akci, ve které jsme za pouhé čtyři dny prodali kolem 100 kusů vodních dýmek.

Diskuze