Příběhy

Švadlena z Tábora slaví ve světě úspěchy s originálními mikinami pro maminky

Dagmar Klimovičová

Švadlena z Tábora slaví ve světě úspěchy s originálními mikinami pro maminky

Kdysi snila o tom, že jednou bude mít butik se společenskými šaty. Závodně tančila, a na vystoupení si šila sama. Dnes Rehana Ježková obchod s oblečením skutečně má, ale společenské šaty byste v něm hledali marně. Místo nich prodává originální kousky pro rodiče, kteří svoje děti nosí na těle v šátcích. K nápadu ji přivedly vlastní děti, které tak nosila a taky fakt, že v chladnějším počasí si neměla co obléknout. Dnes svoje výrobky vyváží do celé Evropy, Kanady, Austrálie i na Nový Zéland.

Vůbec první bundu určenou speciálně pro nošení dětí v šátku si Rehana Ježková ušila sama, když byl jejímu synovi rok a půl. Při druhém dítěti se obrátila na místní šicí dílnu s návrhem, jestli by pro ni dokázali ušít oblečení speciálně určené pro tento účel. Její rodina ji ale nakonec přesvědčila, aby svůj nápad nikomu nedávala a začala podnikat.

Z aprílového žertu do velkého byznysu

Tak se stalo, že v roce 2010 spustila e-shop s názvem Angel Wings. „Bylo 1. dubna a vypadalo to jako aprílový žertík. Ještě dnes si pamatuji, jak jsem netrpělivě čekala na první objednávku a jakou radost jsem měla, když přišla. V komunitě šátkařek jsem se pohybovala, jelikož jsem pořádala kurzy nošení dětí. Díky tomu jsem věděla, na jaká internetová fóra dát reklamu, a pak už jsem jen čekala, až se o tom začne mluvit," vypráví Ježková.

První dva roky brala podnikání jen jako přivýdělek k mateřské. Když se v roce 2012 rozhodovala, jestli se vrátí ke své profesi učitelky, nebo se začne věnovat byznysu naplno, zvolila druhou možnost. Začátky lehké rozhodně nebyly. "Byl to těžký rok. Měla jsem dvě malé děti, rozváděla jsem se, peníze nebyly a já se musela osamostatnit," vzpomíná Ježková. K tomu se přidaly komplikace s dodavateli a externími spolupracovníky, které ji přiměly otevřít vlastní šicí dílnu.

Recenze na sociálních sítích se vyplácí

Zlom nastal v okamžiku, kdy Ježková odeslala jednu bundu na otestování známé internetové recenzentce z Nizozemí. Ta se zaměřuje právě na šátkovou módu a už druhý den napsala na Facebook pozitivní reference. "Vzbudilo to šílenství, během jednoho odpoledne to byly desítky objednávek. Začaly se mi ozývat i obchody, které nás dříve odmítaly. Od té doby mám každý den několik dotazů od e-shopů, jestli s nimi nechci navázat spolupráci," líčí nadšeně Ježková.

Pokud před rokem prodávala její firma 500 bund za celou sezonu, dnes prodá stejný počet za jeden měsíc. Podle vlastních slov majitelky se zboží v regálech ani neohřeje a už putuje do světa. „Na druhou stranu se nám dobře dělá inventura," směje se Ježková. Její oblečení si z Tábora našlo cestu nejen do celé Evropy, ale i do Kanady, Austrálie a na Nový Zéland. Úspěch motivuje, a tak Ježková dnes přemýšlí o rozšíření kapacity šicí dílny i o větším počtu zaměstnanců. Dnes se na její zboží čeká měsíc a ona by čekací lhůty ráda zkrátila. Na druhou stranu nechce ztratit osobní přístup k zaměstnancům, ani ke svým výrobkům. „Zvládáme to zuby nehty. Čekací lhůty jsou poměrně dlouhé, ale nechci z toho udělat řetězec, kde by za šicími stroji sedělo sto neznámých lidí, které si nepamatuji jménem, a produkty bych předtím, než jdou na trh, ani neviděla," říká podnikatelka.

Diskuze