Názory

Rada nad zlato pro ministra dopravy. Za 52 milionů a bez výběrka

Jiří Vítek

Rada nad zlato pro ministra dopravy. Za 52 milionů a bez výběrka

My můžeme všechno. Asi tak se dá označit postoj ministerstva dopravy k výběru poradenské firmy ve věci mýtného. Žádné výběrové řízení, porovnávání nabídek, koncepcí atd. Přímo na komoru a bez skrupulí.

Zdá se, že ministerstvu dopravy obrovsky leží na srdci výběr poradců pro mýtný systém. Minulý ministr Prachař vybral firmu Arthur D. Little, po jeho odchodu však následně vznikla komise sestavená z úředníků ministerstva a Ředitelství silnic a dálnic, která byla doplněná o externí poradce. Jen od začátku roku 2015 se v komisi na různých pozicích protočilo tolik odborníků, že být to Pražský orloj, musel by se točit jako kolotoč.

V srpnu na žádost koaličních partnerů z ČSSD se bývalý ředitel společnosti Skanska a současný ministr dopravy Dan Ťok (ANO) rozhodl, že když radit, tak jen od skutečných profesionálů a svoje lidi z praxe tak hodil tzv. přes palubu. Ťok tedy sám vybral bez výběrového řízení společnost Deloitte. Člověk by čekal okamžitě křik od těch "spravedlivých" neziskovek a hlídacích psů demokracie. Bohužel ani malé štěknutí.

Diskutéři na sociálních sítích poukazují, že manžel kdysi vysoce postavené sociálně demokratické političky Petry Buzkové, Josef Kotrba, je ředitelem Deloitte v ČR a že nějaká ta kostička z chystaného miliardového tendru na nového provozovatele mýtných bran a zároveň i na mýtného manažera musí přece také spadnout pod stůl socialistům. Kdo bude nakonec výběrčím mýtného, se dozvíme zřejmě již brzy. Vždyť za cenu 52 milionů korun to už vlastně musí být perfektně "připravené" a bez chybičky.

No a teď ještě ty silnice k tomu nějak dát dohromady a bude líp. Tedy jak pro koho.

Diskuze