Podnikání

Využít zaměstnace na firemním videu se může pěkně prodražit

Jiří Vítek

Využít zaměstnace na firemním videu se může pěkně prodražit

Povídání o víně se záběrem na vinice, kde váš zaměstnanec romanticky drží hrozen vína nebo videoklip na známou písničku, kde se všichni zaměstnanci smějí a na playback skotačí. Firemní videa mohou být skvělým pomocníkem v propagaci společnosti, ale také hřebíčkem do korporátní rakve.

Dnes na YouTube najdete stovky firemních videí nebo reportáží. Některé velmi povedené jako například promo společnosti Dalkia nebo ČSA se skladbou Farrella Williamse. Bohužel někdy je firemní prezentace tak "zvláštní", že se z ní stane na určitou dobu kultovní záležitost sociálních sítí. Vzpomeňte si, když Katka zapomněla okurku ve videu společnosti McDonald's. Může to být trhák, ale i jablko sváru.

Pokud se spolehnete na loajalitu a neošetříte vznik videa smluvně, zaděláváte si na pěkný problém. A tím může v budoucnu být váš zaměstnanec!

Dnes si díky jednoduchým programům na stříhání obrazu a s trochou citu můžete vytvořit relativně zajímavé audiovizuální dílo. Jestliže ale s protagonisty klipu nepodepíšete například Smlouvu o vytvoření uměleckého výkonu a poskytnutí svolení a licence k jeho užití nebo hromadnou Dohodu pro účinkující o svolení k užití osobnostních atributů při vytvoření audiovizuálního díla., tak se Vám může jednou stát, že si váš bývalý nebo vykutálený zaměstnanec začne nárokovat odměnu. Vaši společnost by jistě mrzelo, kdyby musela úspěšné video stahovat ze sociálních sítí a ještě řešit soudní spor kvůli jednomu "štěku" zhrzelého zaměstnance.




Diskuze