Podnikání

Víme, jak se dostat na americký trh. Už tam míří hasičské rukavice nebo firma Bushman

ČTK

Víme, jak se dostat na americký trh. Už tam míří hasičské rukavice nebo firma Bushman

Uchytit se na americkém trhu by nyní mohlo být o něco snazší než dřív. Vznikl totiž nový projekt s názvem MeoHub, který připravila rodina amerických investorů Rausnitzů a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, který má pomoci tuzemským firmám uchytit se na americkém trhu.

Projekt MeoHub si klade za cíl minimalizovat bariéry vstupu na americký trh. Vybrané společnosti získají sídlo v New Yorku, včetně kanceláře pro manažera, asistenci při založení firmy, pomoc s administrativou, pomoc při získání víz, patentové a licenční poradenství, právní služby, zprostředkování obchodních kontaktů, případně zajištění skladových a výrobních prostor a logistické zázemí.

Nedaleko newyorského Manhattanu proto vyrostlo kancelářské a skladové zázemí, do něhož v příštích týdnech přijede prvních pět vybraných firem. Jde o společnosti Bushman (outdoorové oblečení), Beta Control (elektronické řidicí systémy), Holík International (fashion, armádní a hasičské rukavice), Prowork (ergonomické židle) či ROmiLL (mikrovlnné aplikace). Předmět podnikání pětice firem projektu MeoHub se velmi liší. "Mohu prozradit, že jsme obsáhli tyto oblasti - systémy pro inteligentní domy, mikrovlnné technologie, speciální textilní produkci nebo terapeutické židle. Zájem byl opravdu velký, a proto jsme rozhodli na jaro 2016 připravit v rámci projektu Meohub další výzvu," uvedla projektová manažerka Jaroslava Němcová.

ČTK/vtk

Diskuze