Zprávy

Na trhu se rýsuje zajímavá šance pro restauratéry. Pod křídly velké značky se schovávají slušné peníze.

Dagmar Klimovičová

Na trhu se rýsuje zajímavá šance pro restauratéry. Pod křídly velké značky se schovávají slušné peníze.

Chcete začít podnikat a nevíte jak? Zkuste novou franšízu od Kofoly NaGrilu. Kofole se v gastrobyznysu líbí. Po Ugově čestvé štávě a koktejlech Mangaloo přichází firma s první vlastní restaurací. Včera společnost otevřela první pilotní stánek pro milovníky zdravého rychlého občerstvení s názvem NaGrilu. Restaurace se nachází v pražské Jindřišské ulici a bude nabízet polévky, sendviče, grilované kuřecí, dezerty a kompletní nápojové portfolio Kofoly.

S tímto konceptem restaurací by Kofola v následujících pěti letech chtěla expandovat po celé České republice i na Slovensku, a to právě formou franšíz. Podle mluvčí společnosti Jany Musilové se má jednat o desítky restaurací. V segmentu rychlého občerstvení není Kofola žádným začátečníkem. Po akvizici značek Ugo a Mangaloo, je se svými 57 pobočkami, opět převážně franšízami, největším provozovatelem barů a salaterií ve střední Evropě.

"Naše značka Ugo nás hodně naučila o zdravějších nápojích i o provozování sítě s rychlým občerstvením pro náročnější zákazníky - a konečně jsme si vědomi, že pokud chceme růst, musíme se dívat hodně dopředu. Výsledkem této úvahy je nová pilotní restaurace rychlého občerstvení NaGrilu," řekl generální ředitel společnosti Kofola Jannis Samaras.

Kofola roztahuje křídla

Letos v březnu se dalším členem rodiny Kofola stal výrobce minerálních vod, slovinská společnost Radenska. Kromě toho koupila Kofola počátkem roku 2008 od vinařské společnost Vitis Pezinok ochrannou známku Vinea, pod kterou se vyrábí hroznový nealkoholický nápoj. Mezi značky Kofoly patří také minerální voda Rajec, která se rovněž čerpá na Slovesku v Rajecké dolině.

Mezi licenční nápoje, které Kofola vyrábí a distribuuje patří RC Cola, Orangina a Pickwick. Společnost je výhradním distributorem značek Evian, Badoit a produktů Rauch pro český a slovenský trh. Kofola má osm výrobních závodů, působí v Polsku, České republice, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku.

Diskuze