Názory

Pozor, co píšete na Facebook, když zrovna hledáte práci

ČTK

Pozor, co píšete na Facebook, když zrovna hledáte práci

Facebook je čím dál častěji využíván personalisty při vyhledávání vhodných uchazečů o práci. Jenomže až třetina možných uchazečů kvůli nevhodnému obsahu nebo nekorektním informacím v profilu jednoduše neprojde.

"Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace," řekla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. V praxi to prý znamená, že by lidé měli na svých profilech uvádět jen pravdivé informace a sdílet a publikovat jen vhodný a pravdivý obsah. "Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně," dodala Součková.

Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. "Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství a finančních služeb," řekla Součková. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc.

Zato Facebook má u nás takřka každý druhý. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v Česku až 4,5 milionu stálých uživatelů, z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici. Těch na trhu práce prý chybí nejvíce, tudíž jde o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

ČTK/red

Diskuze