Názory

Lehkou holku si koupit můžete, lásku k EU ne

Jiří Vítek

Lehkou holku si koupit můžete, lásku k EU ne

Kabinet Bohuslava Sobotky (ČSSD) se rozhodl, že Čechy začne cíleně informovat, aby dobře chápali, jak unie pracuje a co jim dobrého přináší do jejich životů nebo podnikání. Do kampaně nasype nemalé peníze, koupí si za ně naši lásku k EU?

Součástí plánované kampaně má být série přednášek, debaty s občany, hudební koncerty, ale také masivní reklama na sociálních sítích. Průzkumy, z nichž vláda ve své nové strategii za větší oblíbenost EU vychází, údajně ukazují, že negativní postoj k Bruselu většinou souvisí s nedostatkem informací. Proto je připraven tým europolitruků, kteří nám srozumitelně vysvětlí, jak se vlastně mýlíme nebo jak jsme nevzdělaní a navedou nás na tu správnou cestu.

Všichni si na to v říjnu pro jistotu, po vzoru severokorejských soudruhů, pořídíme mále zápisníčky a budeme si vzorně psát poznámky, aby nám nic neuteklo.

Nejvíce negativní jsou prý vůči EU starší lidé, naopak podle vládního průzkumu optimismu přibývá s mírou vzdělání a pocitem životní spokojenosti. Kolik bude celá přesvědčovací kampaň, stát zatím kabinet pana premiéra úzkostlivě tají.

Diskuze