Zprávy

Tatra po strmém pádu jede jako Šílený Max. Chce ji Čína i Indie a šokuje neprůstřelným Titusem

Jiří Vítek

Tatra po strmém pádu jede jako Šílený Max. Chce ji Čína i Indie a šokuje neprůstřelným Titusem

Ještě roce 2012 byla kopřivnická automobilka Tatra kvůli dluhům tehdejšího zahraničního managementu na zavření. O rok později byla bez dluhů a za rok 2014 odvedla státu na daních 88 milionů korun.​

Legendární Tatra prostě opět jede a to především v zahraničí. Tatrovky stále tvoří páteř indické armády (jezdí jich tam přes 8000). Sami Indové odhadují spotřebu terénních nákladních na 600 až 900 kusů ročně. U nás je zájem především o hasičské speciály. Na spadnutí je licenční výroba v Číně, kde má být dle dohody vyrobeno 10 000 nákladních vozidel. Média zaujalo nedávné dokončení historicky největšího nákladního automobilu značky Tatra. Jde o podvozek s kabinou a agregáty, který na délku měří 18 metrů a má osm náprav, z nichž šest je řiditelných. Má sloužit jako mobilní vrtná plošina.

Titus i Pandur v Kopřivnici

A to není vše, vojenským generálům letos na mezinárodním veletrhu IDET spadla čelist při pohledu na bezkonkurenční světovou novinku, obrněný kolový transportér TITUS ®. Jde o vozidlo kategorie pancéřovaných vozidel na ochranu posádky v provedení 6 x 6 na tatrováckém podvozku, kdy rozvor je stejný mezi první a druhou a druhou a třetí nápravou a první a třetí náprava jsou řiditelné. Po dohodě se společností General Dynamics, se do Kopřivnice nově stěhuje kompletní výroba vozidel Pandur, výroba v Rakousku v nejbližší době skončí a vše se bude vyrábět v Kopřivnici.

Krásná Charlize Theron za volantem Tatry

Fanoušci filmů mohli Tatru 815 resp. její podvozek a některé díly kabiny sledovat v australsko-americkém akčním filmu Šílený Max: Zběsilá cesta. Vozidla prodal filmařům před šesti lety australský dealer.

Diskuze