Revue

Polsko zahájilo kampaň na své potraviny v zemi, které se říká potravinová popelnice Evropy. Tedy u nás...

Rudolf Klement

Polsko zahájilo kampaň na své potraviny v zemi, které se říká potravinová popelnice Evropy. Tedy u nás...

Potraviny z málokteré jiné země mají v posledních letech v Česku tak negativní reputaci jako ty z Polska. Proto tamější ministerstvo hospodářství spouští mnohamilionovou kampaň „Made in Poland", která má v Češích vzbudit důvěru v kvalitu polských potravin. I přes dosud špatnou pověst by se jim to u nás mohlo povést, Čech je totiž v Evropě pověstný tím, že zbaští kdeco.

Kampaň v České republice zahrnuje reklamu v tisku, na internetu, venkovní reklamu a PR aktivity. Jenomže Poláci mají trochu problém. Všechny ty letáky, billboardy, bigboardy, megaboardy, televizní a rozhlasové spoty totiž předchází skandály kolem kvality jejich potravin, jež k nám vyváží.

Posypová sůl v rohlících a jiné ňamky

Zatím asi největší a velmi nepovedenou reklamu udělal potravinám z Polska skandál s posypovou solí z roku 2012. Tu skupina podnikavců vydávala za sůl kuchyňskou a substance plná chemikálií se tak dostala do řady potravinářských závodů i do pekáren. Zlomit cejch "Polskie gówno", bude velmi těžké, protože média se na průšvihy polských potravin vlastně těší a někdy z jedné zkažené dodávky kuřecích křídel dokážou vytvořit pomalu morovou epidemii šířící se vzduchem od Aše po Mukačevo. Jak by řekl otec Šebek ve filmu Pelíšky "A komu tím prospějete, co .....druhé straně?"

Chceme ukázat světu, že naše země má vlastní zajímavé vývozní speciality, a polské firmy mohou úspěšně spolupracovat se zahraničními partnery," objasnila náměstkyně ministra hospodářství Ilona Antoniszyn-Klik a dodala: „Předpokládáme, že informace o polských značkách se prostřednictvím kampaně rozšíří mezi zahraničními investory a ukáže přednosti výrobků našeho hospodářství."

Tak hodně štěstí...

Češi určitě mají Poláky rádi. Koneckonců dodnes jsou zejména u starší generace oblíbené seriály Kapitan Kloss, Čtyři z tanku a pes, o Bolkovi a Lolkovi nemluvě. Teď ještě najít tu správnou chuť, výrobek a nápad, který to prolomí i u potravin. Lehké to rozhodně nebude. Tak powodzenia...

Diskuze