Zprávy

Pivovarníci pláčou: Ve vedrech lidi spíš sahají po limonádě

ČTK

Pivovarníci pláčou: Ve vedrech lidi spíš sahají po limonádě

Vlna veder, která nyní postupuje Českem, zvyšuje prodej limonád a minerálek. Prodej piva se tolik nezvyšuje. Alespoň to tvrdí oslovení výrobci nápojů. Přesné ekonomické dopady vlivu horka zatím nemají a vyhlížejí je s nemalými obavami.

„Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent," sdělila ČTK mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová. Podle majitele společnosti KOLI Pavla Vavrušky roste obecně v letních měsících odbyt sudové točené limonády. „Během extrémních teplot se zvyšuje poptávka po limonádě zhruba dvojnásobně," uvedl.

Podle vyjádření zástupců společnosti Karlovarské minerální vody si ve vedrech spotřebitelé kupují víc nealkoholické nápoje. „I když se obecně pije v létě více piva, při extrémních teplotách jeho spotřeba nestoupá,“ potvrzuje i Kateřina Krásová z Plzeňského Prazdroje. Podle Pivovaru Staropramen prodeje narůstají i během vyloženě horkých dnů, lidé jej však pijí až večer.

Diskuze