Názory

Ministr Ťok začíná čistit autobazary. Zažije Centrální registr vozidel apokalypsu?

Leopold Prokeš

Ministr Ťok začíná čistit autobazary. Zažije Centrální registr vozidel apokalypsu?

Až do 15.3. 2015 jsem se domníval, že o technické způsobilosti vozidla rozhoduje STK nebo dopravní policie.

Nově k nim přibudou i úředníci z Centrálního registru vozidel. Ministr dopravy Dan Ťok vydal novelu zákona o tom, že vozidla, která nebudou zaregistrována do 30.6.2015 budou úředně technicky nezpůsobilá, a proto vhodná pouze na náhradní díly nebo do šrotu. Tedy pokud v autobazarech stojí 500.000 - 600.000 vozidel, která jsou původním majitelem odhlášena a nového nezískají do 10 dnů, budou muset projít naprosto zbytečnou registrací na bazar a to včetně nových značek, evidenční kontroly a nové pojistky.

MD odhaduje, že v ČR je 700.000 nepoctivých majitelů bez registrace. Já si myslím, že to jsou právě tato vozidla určená na prodej. V roce 2012 se zhroutil CRV při běžném provozu. Co se s Centrálním registrem stane, když během dvou a půl měsíce bude muset zvládnout běžnou agendu + agendu za 13 měsíců navíc. To budou úředníci plnit plán podle pana ministra na 700 procent.

A protože to registry samozřejmě nezvládnou i kdyby si ruku v zadku zlomily , budeme mít pravděpodobně již brzy spousty náhradních dílů a železárny nadbytek šrotu, jen ty nové dálnice nějak stále chybějí.

Aby informace pro nezodpovědné motoristy byla úplná, MD nechalo za jistě zajímavý peníz vytvořit novou aplikaci, kde si občan může po zadání čísla svého OTP snadno zjistit, zda je jeho vozidlo správně zaregistrováno. Tak to máme. Auta z druhé ruky podraží, úřady narychlo přijmou stovky úředníků, proběhne pár zakázek na IT za pár desítek milionů bez výběrových řízení , protože jsme v časové tísni a občan to jak jinak zaplatí.

Diskuze